Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67

Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 66

Warning: Illegal string offset 'slug' in /var/www/vhosts/athellas.gr/httpdocs/wp-content/themes/themify-landing/themify/themify-builder/includes/components/module.php on line 67
ΙΩΑΝΝΙΝΑ – AtHellas

ΙΩΑΝΝΙΝΑ

η athellas προτείνει

καταλύματα

Εστίαση -αναψυχή

Ιωάννινα

Τα Ιωάννινα, η πρωτεύουσα της Ηπείρου, αναπτύσσονται γύρω από την υπέροχη λίμνη Παμβώτιδα. Η φύση, το κλίμα και ο χαρακτήρας της πόλης ορίζονται από αυτήν την υδάτινη «κυρά». Η λίμνη, με τα ακύμαντα νερά και το μικρό νησάκι αποτελεί ένα φυσικό μνημείο, που γύρω του ζει και αναπνέει ολόκληρη η πόλη.
Η πολιτιστική ιστορία των Ιωαννίνων, με τους μεγάλους πεζογράφους και ποιητές, τα καλλιτεχνικά και πνευματικά δρώμενα, που διοργανώνονται όλον τον χρόνο, δίνουν την ευκαιρία για μια γνωριμία με τις ρίζες της πνευματικής παράδοσης της Ηπείρου.
Οι διαδρομές μέσα την πόλη, τα πολλά αξιοθέατα και τα μουσεία, προσφέρουν την αίσθηση μιας άλλης εποχής, γεμάτης μυστικά και θρύλους. Θαυμαστά κτίρια, όπως η Οικία Χουσείν Ματέι, το Οθωμανικό Τέμενος του Βελή Πασά και ολόκληρο το ιστορικό κέντρο των Ιωαννίνων αποτελούν μοναδικά αξιοθέατα.
Τα Ιωάννινα υπήρξαν πολυπολιτισμική επικράτεια, με κυρίαρχο το χριστιανικό, το ισλαμικό και το εβραϊκό στοιχείο. Αυτή η συνύπαρξη έχει αφήσει έντονες μνήμες και καταγραφές στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Η Στοά Λούλη είναι ένα από τα σημεία στα οποία οι τρεις κοινότητες συνεργάστηκαν και προόδευσαν. Η στοά αρχικά λειτουργούσε ως χάνι, για να μετατραπεί κατόπιν σε εμπορικό κέντρο μεγάλης σημασίας για όλη την Ήπειρο.

 

Μουσεία

  • Οι συλλογές του Αρχαιολογικού Μουσείου των Ιωαννίνων αναπτύσσονται σε επτά αίθουσες, τον κεντρικό διάδρομο και τρεις βεράντες, συνολικής επιφάνειας 1.200 τ.μ. Τα εκθέματα καλύπτουν μια μακρά περίοδο, από την πρώτη εμφάνιση του ανθρώπου στην Ήπειρο, κατά την Παλαιολιθική εποχή πριν από 250.000 χρόνια, μέχρι το λυκόφως της ύστερης αρχαιότητας στην ύστερη ρωμαϊκή περίοδο (3ος αιώνας μ.Χ.). Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ευρήματα του ιερού της Δωδώνης τα οποία εκτίθενται σε ένα δωμάτιο αφιερωμένο αποκλειστικά σε ένα από τα σημαντικότερα μαντείο του ελληνικού κόσμου. Η νέα μόνιμη έκθεση διατηρεί τη διάσταση της παλιάς ηπείρου, καθώς εμπνεύστηκε από τον πρώτο διευθυντή της AMI Τζούλια Βοκοτοπούλου. Περιλαμβάνει περίπου 3.000 αρχαιολογικά ευρήματα από όλη την Ήπειρο. Η δομή βασίζεται σε τρεις πυλώνες: μια χρονολογία, ένα γεωγραφικό και ένα θέμα.
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Διεύθυνση: 25 Μαρτίου, 6

    Τηλέφωνο: 26510 01050

    Ιστοσελίδα: www.amio.gr

  • Το Ιστορικό Μουσείο Ιωαννίνων Χ. Το Νικολάου στεγάζεται στο εισηγμένο αρχοντικό που βρίσκεται στην οδό Νεοπτολεμίου 9. απέναντι από την κύρια πύλη του κάστρου και ανεγέρθηκε το 1900.

    Οι συλλογές του είναι αποτέλεσμα πολυετούς μελέτης, έρευνας και αναζήτησης ιστορικών αντικειμένων με υψηλά τεχνικά αισθητικά και σημασιολογικά χαρακτηριστικά.

    Επικεντρώνεται κυρίως σε στοιχεία από την πόλη των Ιωαννίνων και την ευρύτερη ελληνική περιοχή κατά την ύστερη οθωμανική περίοδο, προκειμένου να φέρει το κοινό σε άμεση επαφή με την αισθητική του πολυπολιτισμικού, πολυγλωσσικού και πολυθρησκευτικού χαρακτήρα της εποχής. Υπάρχουν 600 μοναδικά αντικείμενα που εμφανίζονται σε επτά θεματικά ταξινομημένα δωμάτια.

    Τα εκθέματα επισημαίνουν τις ατομικές διαφορές μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων καθώς και την ανάπτυξη ενός πανδημικού στυλ σε διάφορες πτυχές της βιοτεχνίας και της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Ωρες λειτουργίας:

    Από 1 Μαρτίου έως 15 Οκτωβρίου 
    Ανοιχτό κάθε μέρα (εκτός Τρίτης): 10: 00-19: 00

    Από τις 16 Οκτωβρίου έως τις 28 Φεβρουαρίου 
    Ανοιχτό κάθε μέρα (εκτός Τρίτης): 10: 00-17: 00

  • Το Δημοτικό Εθνογραφικό Μουσείο Ιωαννίνων βρίσκεται στο κάστρο και στεγάζεται στο τζαμί του Ασλάν Πασά που χτίστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα (πιθανώς το 1618) από τον Ασλάν Πασά, ο οποίος κυβέρνησε στα Ιωάννινα κατά την περίοδο 1600-1612.

    Χτίστηκε στο χώρο όπου σύμφωνα με την παράδοση κατά την βυζαντινή εποχή υπήρχε η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη.

    Το Τζαμί του Ασλάν Πασά αποτελούσε τον πυρήνα ενός μεγάλου θρησκευτικού – εκπαιδευτικού συγκροτήματος, από τον οποίο σώζεται σήμερα ο ομώνυμος Tourbes (μαυσωλείο), ο Mendreses (σεμινάριο) και η Mageiria (εστία και σπίτι).

    Το Δημοτικό Μουσείο στεγάζει τρεις συλλογές, αντιπροσωπευτικές των κατοίκων του κάστρου κατά τη μακρά ιστορία του: Χριστιανός, Εβραίος, Μουσουλμάνος. Τα αντικείμενα είναι δωρεές από προεξέχουσες οικογένειες, που χρονολογούνται από τον 18ο έως τον 20ό αιώνα και σκεύη με χρηστικό και διακοσμητικό χαρακτήρα διαφόρων μετάλλων ή πορσελάνης. Επίσης, μπορεί κανείς να δει όπλα και κοστούμια τυπικά της οθωμανικής περιόδου.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Διεύθυνση:  Κάστρο Ιωαννίνων, Αλ. Νουτσού 18

    Τηλέφωνο: 26510 26356

  • Βρίσκεται στο νησί και στεγάζεται στα κελιά του μοναστηριού του Αγ. Παντελεήμονα, όπου ο Αλή πασάς δολοφονήθηκε το 1822. Η συλλογή περιλαμβάνει εκθέματα από την προ-επαναστατική περίοδο, αναμνηστικά από την εποχή του Αλή πασά κ.α.
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Διεύθυνση: Ιωάννινα

    Τηλέφωνο: 26510 81791

  • Το “Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας” βρίσκεται έξω από το Μπιζάνι στα Ιωάννινα. Στεγάζεται σε ένα κτίριο Αστικό Κάστρο Αρχιτεκτονική Ήπειρος 18ος αιώνας, που ιδρύθηκε το 1983 και έληξε το 1994.

    150 μοντέλα κεριών, μεγέθους ζωής και ενσωματωμένα σε μια πραγματική αναπαράσταση του περιβάλλοντος της εποχής τους, κυρίως αναβίωση μορφών σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, σε θεματικές ενότητες. Οι ώρες λειτουργίας για ολόκληρο το έτος είναι: καθημερινά από τις 10:00 έως τις 16:00

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Διεύθυνση: 12ο χλμ. Ιωαννίνων – Αθήνας, Μπιζάνι

    Τηλέφωνο: 26510 92128

    Ιστοσελίδα: www.vrellis.gr

  • Το κτίριο που στεγάζει σήμερα τη Δημοτική Πινακοθήκη με τα νεοκλασικά στοιχεία (μεταλλικά στρώματα, μπαλκόνια, κουφώματα παραθύρων) χτίστηκε γύρω στο 1890. Η συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης περιλαμβάνει περίπου 500 έργα, πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, εκτυπώσεις, φωτογραφίες και γλυπτά, τα οποία καταρτίζονται τα τελευταία σαράντα χρόνια. Σημαντικό μέρος εκτίθεται στις εγκαταστάσεις της Γκαλερί και περιγράφει τη διαδικασία της σύγχρονης τέχνης.
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Διεύθυνση: Korai 1

    Τηλέφωνο: 26510 75131

    Ιστοσελίδα: www.ioannina.gr/pinakothiki

    Email: pinac1@otenet.gr

  • Το Δημοτικό Εθνογραφικό Μουσείο Ιωαννίνων βρίσκεται στο κάστρο και στεγάζεται στο τζαμί του Ασλάν Πασά που χτίστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα (πιθανώς το 1618) από τον Ασλάν Πασά, ο οποίος κυβέρνησε στα Ιωάννινα κατά την περίοδο 1600-1612.

    Χτισμένο στην τοποθεσία όπου σύμφωνα με την παράδοση της βυζαντινής εποχής υπήρχε η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη.

    Το Τζαμί του Aslan Pasha αποτέλεσε τον πυρήνα ενός μεγάλου θρησκευτικού – εκπαιδευτικού συγκροτήματος, από το οποίο σώζονται τα ομώνυμα Tourbes (μαυσωλείο), το Mendreses (σεμινάριο) και το Mageireeia (ξέσπασμα).

    Το Δημοτικό Μουσείο στεγάζει τρεις συλλογές, αντιπροσωπευτικές των κατοίκων του κάστρου κατά τη μακρά ιστορία του: Χριστιανός, Εβραίος, Μουσουλμάνος. Τα αντικείμενα είναι δωρεές από προεξέχουσες οικογένειες, που χρονολογούνται από τον 18ο έως τον 20ό αιώνα και σκεύη με χρηστικό και διακοσμητικό χαρακτήρα διαφόρων μετάλλων ή πορσελάνης. Επίσης, μπορεί κανείς να δει όπλα και κοστούμια τυπικά της οθωμανικής περιόδου.

    Τα αντικείμενα της συλλογής των χριστιανών περιλαμβάνουν εκκλησιαστικά ασημικά, άμφια και εκκλησιαστικά βιβλία από τη συλλογή του Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος. Στην εβραϊκή συλλογή κουρτίνες από το κτίριο της πρώην συναγωγής, κοστούμια και άλλα αντικείμενα που ακμάζουν στην εβραϊκή κοινότητα των Ιωαννίνων εκτίθενται. Τα αντικείμενα από τον μουσουλμανικό πληθυσμό εκτίθενται στην κεντρική περιοχή. Υπάρχουν ανατολίτικα υφάσματα του 16ου, 17ου και 18ου, ξύλινα έπιπλα και ελεφαντόδοντο της εποχής του Αλή Πασά, χάλκινα αντικείμενα και ισλαμικά βιβλία.

    Στις περιοχές που περιβάλλουν το τζαμί υπάρχει ένα βαρέλι σκόνης, το σπήλαιο του Διονυσίου του Φιλόσοφου, εξέχοντες τουρκικοί τάφοι και ένας μεσαιωνικός πύργος. Πολύ κοντά στην Ακρόπολη υπάρχουν τρία σημαντικά μνημεία της οθωμανικής περιόδου. Αυτά είναι το λουτρό, η τουρκική βιβλιοθήκη και το σουφάρι seraglio.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Διεύθυνση: Κάστρο Ιωαννίνων, Αλ. Νουτσού 18

    Τηλέφωνο: 26510 26356

  • Η Μονή βρίσκεται στην ανατολική ακτή του νησιού, σε κοντινή απόσταση από το μοναστήρι των Βαπτιστών. Όπως παραδόθηκε από την αυτοβιογραφία των Αψαράδων, η ίδια θέση ήταν ένα ερημητήριο αφιερωμένο στον Άγιο Παντελεήμονο από τις αρχές του 16ου αιώνα, όταν ιδρύθηκε το μοναστήρι Πρόδρομο.

    Το συγκρότημα του μοναστηριού υπέστη πολλές καταστροφές κατά τη διάρκεια των αιώνων. Υπάρχουν δύο αναφορές για την καταστροφή του ναού στις αρχές του 19ου αιώνα από τις βροχοπτώσεις των βράχων που υψώνονται στα δυτικά. Πράγματι, σύμφωνα με τον αγγλικό ταξιδιώτη W. Leake, η εκκλησία επισκευάστηκε με χειρουργική επέμβαση του Αλή Πασά, ο οποίος ανάγκασε έναν εύπορο Γιαννιώτη να αντέξει το κόστος. Ολόκληρος ο τόπος συνδέεται άμεσα με τον Αλή, ο οποίος κατέφυγε στο μοναστήρι κατά την τελευταία περίοδο της πολιορκίας των στρατευμάτων του σουλτάνου και τελικά δολοφονήθηκε στα κελιά της μονής τον Ιανουάριο του 1822. Όπως και με το μοναστήρι Πρόδρομου στις αρχές του 20ού αιώνα , το μοναστήρι συνδέθηκε με τη συντεχνία των υποδημάτων – τσαρούχια – των Ιωαννίνων.

    Η σημερινή μορφή της εκκλησίας θα πρέπει να χρονολογείται στον 19ο αιώνα, πιθανώς μετά τα γεγονότα του 1822 και την αναταραχή που προκλήθηκε από τα γεγονότα της δολοφονίας του Αλή Πασά. Εκτός από την εκκλησία, μέσα στα περίχωρα του μοναστηριού διατηρούνται δύο κτίρια, πρόσφατα αποκατασταθέντα. Το βόρειο κελί που λειτουργούσε ως μονή, στεγάζει τη συλλογή κηνυγμάτων και χειρόγραφα των μοναστηριών του νησιού. Το νότιο κελλί, το πέρασμα που συνδέει το μοναστήρι με το γειτονικό μοναστήρι του Προδρόμου, είναι ο τόπος όπου δολοφονήθηκε ο Αλή Πασά και στεγάζει τώρα ένα μουσείο της επαναστατικής περιόδου.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Μητρόπολη Ιωαννίνων

    Διεύθυνση: Πατριάρχης Ιωακείμ ΙΙΙ, 10

    Τ.Κ .: 45221 Ταχυδρομική θυρίδα Giannina 1130

    Τηλέφωνο: 2651025949

  • Το βυζαντινό μουσείο βρίσκεται στο κάστρο των Ιωαννίνων, στη νοτιοανατολική ακρόπολη, γνωστή ως Ακρόπολη Kale. Εγκαινιάστηκε το 1995 στο ισόγειο του πρώην “Βασιλικού Περίπτερο”. Στο ίδιο σημείο χτίστηκε το Στρατιωτικό Νοσοκομείο, ενώ υπήρχαν τα ερείπια του κεντρικού σεραγλίου του Αλή πασά.

    Στις επτά αίθουσες του Βυζαντινού Μουσείου εκτίθενται σημαντικά ευρήματα ανασκαφών, που χρονολογούνται από τα παλαιοχριστιανικά μέχρι τη μεταβυζαντινή περίοδο. Υπάρχουν νομίσματα, εικόνες και

    κεραμικά από την περιοχή της Ηπείρου. Εξαιρετική θέση στη συλλογή του Μουσείου καταλαμβάνουν τα βυζαντινά γλυπτά από τους ναούς της Θεσπρωτίας και τις μαρμάρινες στήλες και τις κορινθιακές πρωτεύουσες της πρώτης χριστιανικής περιόδου, από την ίδια περιοχή. Επίσης εκτίθενται στη Βενετία χειρόγραφα με ευαγγέλια και ένα τυπωμένο βιβλίο του 1499 από την εκτύπωση του Νικολάου Βλαστού. Αυτά τα εκθέματα προσφέρουν στους επισκέπτες την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και την εξέλιξη της πόλης των Ιωαννίνων κατά τη διάρκεια των αιώνων. Στον όροφο του κτιρίου στεγάζονται σήμερα 8 γραφεία των Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Στη γύρω περιοχή υπάρχουν το “Θησαυροφυλάκιο”, το τέμενος “Φέτιγιε”, ο τάφος του Αλή Πασά, το “μαγειρείο” του Κέλε κλπ.
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Διεύθυνση: Κάστρο Ιωαννίνων

    Τηλέφωνο: 26510 25989

    Ιστοσελίδα: http://8eba.culture.gr 

  • Η ίδρυση του Λαογραφικού Μουσείου “Κώστας Φρόντζος” στα Ιωάννινα αποφασίστηκε με πρωτοβουλία της εταιρείας Continental Studies (EIM) και των Ιδρυτικών Σπουδών Ιονίου και Αδριατικής (IMIACH), με στόχο τη συλλογή, τη διάσωση και την ανάκτηση αντικειμένων της ηπειρωτικής λαϊκής κουλτούρας .

    Τα αντικείμενα του μουσείου, τα περισσότερα από τα οποία έχουν προσφερθεί από τους κατοίκους της Ηπείρου, ενώ τα υπόλοιπα έχουν αγοραστεί- συγκεντρώθηκαν με πρωτοβουλία του ιδρυτή και δημιουργού του Λαογραφικού Μουσείου, τον όψιμο Κώστα Φρόντζο, ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος του ΕΙΜ και του ΙΜ. IACH από την ίδρυση και των δύο ιδρυμάτων μέχρι το θάνατό του το 1986. Σε τιμήν του για την προσφορά και την εργασία του, τα διοικητικά συμβούλια των δύο ιδρυμάτων έδωσαν στο μουσείο το όνομά του: Λαογραφικό Μουσείο “Κώστας Φραντζάκος”.

    Το Λαογραφικό Μουσείο στεγάζεται σε κτίριο που ανήκει στο EIM στο κέντρο της πόλης των Ιωαννίνων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ακίνητο χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν για να στεγάσει τη Διδακτική Σχολή Ιωαννίνων (1913-1936), το Παιδαγωγικό Ακαδημαϊκό Ακαδημαϊκό Ακαδημία Ζωσιμαίων και την Τεχνική Σχολή Μαστών. Το 1976, το EIM αγόρασε από το κράτος αυτό το ακίνητο, επισκευάστηκε και τοποθέτησε αντικείμενα λαϊκής τέχνης σε αυτό.
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Διεύθυνση: Mich. Angel 42

    Τηλέφωνο: 26510 20515

    Ιστοσελίδα: www.ehm.gr

    Email: ehm@otenet.gr

    (Στοιχεία: 8η ΕΒΑ)

  • Η Τουρκική Βιβλιοθήκη είναι κτισμένη πολύ κοντά στη βορειοδυτική Ακρόπολη, και πιθανότατα συνδέεται με την Εστία και το Μενδρεσέ (Ιεροδιδασκαλείο) του Ασλάν Πασά, αποτελώντας ένα θρησκευτικό – εκπαιδευτικό συγκρότημα.

    Ο χαρακτηρισμός του κτιρίου ως βιβλιοθήκης οφείλεται στο μεγάλο αριθμό χειρογράφων και έντυπων βιβλίων, που κατά πληροφορίες υπήρχαν εκεί. Το κτίριο περιλαμβάνει στον όροφο αίθουσα αναγνωστηρίου, δύο μικρές αίθουσες εκατέρωθεν της εισόδου με στενό θολοσκέπαστο διάδρομο ανάμεσά τους και ανοιχτό προστώο. Το τελευταίο διαμορφώνεται στην πρόσοψη του οικοδομήματος στον όροφο με κιονοστήρικτη τοξοστοιχία, όπου καταλήγει λίθινη κλίμακα.

    Η όψη της κλίμακας διαρθρώνεται με δύο ανισοϋψή τόξα, από τα οποία το ευρισκόμενο κάτω από το πλατύσκαλο διαμορφώνεται σε καμαροσκεπή είσοδο προς τους ισόγειους βοηθητικούς χώρους του οικοδομήματος. Τα δύο μικρά διαμερίσματα έχουν από μια εστία. Ο διάδρομος ανάμεσά τους οδηγεί προς βορρά σε μία μεγάλη τετράγωνη θολοσκέπαστη αίθουσα, το αναγνωστήριο.

    Εξωτερικά οι τρουλίσκοι των δωματίων και του διαδρόμου φέρουν στέγη που έχει μορφή κωνικού θόλου, ενώ το προστώο καλύπτεται από ανεξάρτητη ξυλοστέγη. Το κτίριο φωτίζεται από αρκετά παράθυρα.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    (Στοιχεία: 8η ΕΒΑ)

  • Το Μουσείο αργυροχοΐας δημιουργείται μέσα στο Κάστρο των Ιωαννίνων (Kale) και πιο συγκεκριμένα στη δυτική αψίδα της νοτιοανατολικής ακρόπολης.

    Σκοπός της παρούσας πράξης είναι η επεξεργασία του κελύφους του Μουσείου και η υλοποίηση και εγκατάσταση μόνιμης έκθεσης και πρόσθετων / βοηθητικών χώρων και υπηρεσιών, καθώς και οι δράσεις πληροφόρησης και δημοσιότητας για το έργο.

    Ο κύριος στόχος της μόνιμης έκθεσης είναι να παρουσιάσει την τεχνολογία της αργυροχοΐας μέσα από τη διαχρονική της διάσταση και να περιγράψει την περίπλοκη συσχέτιση μεταξύ των εργαλείων και των τεχνικών που χρησιμοποιούνται. Ταυτόχρονα, η έμφαση που δόθηκε στα Ιωάννινα και στην ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου υπογραμμίζει το κοινωνικοοικονομικό πλαίσιο στο οποίο εξελίχθηκαν τα τοπικά εργαστήρια, καθώς και την ιδιαίτερη πολιτισμική ταυτότητα της περιοχής, η οποία συνδέεται στενά με την αργυροχοΐα.

Αξιοθέατα

  • Το κάστρο των Ιωαννίνων με τα κτίρια κυρίως της ύστερης οθωμανικής περιόδου, χτισμένο το 528 μ.Χ. από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό, είναι μία ολόκληρη πολιτεία από μόνο του. Μέσα στα τείχη αυτής της πολιτείας προόδευσε η πνευματική ζωή της πόλης και συνεχίζει να προοδεύει μέχρι σήμερα.

    Το κάστρο των Ιωαννίνων σε μεταφέρει σε άλλη εποχή. Θρύλοι, μύθοι και παραδόσεις ζώνουν τον επισκέπτη, τον πιάνουν από το χέρι και τον συνοδεύουν, την ώρα που περιηγείται στην παλιά πόλη, την ώρα που τα περίτεχνα τζαμιά εναλλάσσονται με ανήλιαγα μπουντρούμια…

    Και μη ξεχάσεις, να επισκεφτείς το νέο μουσείο Αργυροτεχνίας, στο δυτικό προμαχώνα της νοτιoανατολικής ακρόπολης Ιτς Καλέ του κάστρου, που συμβάλλει στη διάσωση της γνώσης για την ηπειρώτικη αργυροτεχνία, τη διάχυση στο ευρύ κοινό πληροφοριών σχετικά με την τεχνολογία της, καθώς και τη σύνδεση αυτής της τεχνολογίας με τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της εποχής στην οποία αναπτύχθηκε και άκμασε.

  • Το μνημείο του ποιητή και αγωνιστή Λορέντζου Μαβίλη (στο οποίο είναι τοποθετημένα τα οστά του) βρίσκεται στα όρια της κοινότητας Βασιλικής, λίγο έξω από τα Γιάννινα, στη περιοχή του Δρίσκου. Στο σημείο αυτό στις 28 Νοεμβρίου 1912, ο επτανήσιος ποιητής έπεσε μαχόμενος με τους εθελοντές Γαρυβαλδινούς κατά των Τούρκων για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων.

    Ο Κερκυραίος (με Ισπανικές ρίζες) ποιητής γεννήθηκε τον Σεπτέμβρη του 1860 στην Ιθάκη και σκοτώθηκε στις 28 Νοεμβρίου του 1912, στη περιοχή του Δρίσκου, αγωνιζόμενος για την απελευθέρωση της πόλης μας. Στη μάχη του Δρίσκου στις 28 Νοεμβρίου 1912 και αφού προηγουμένως είχε αναλάβει τη διοίκηση του τμήματος του (ο αρχηγός τους είχε προηγουμένως τραυματισθεί), ο Λορέντζος Μαβίλης έπεσε νεκρός ηρωικά αγωνιζόμενος.

    Σύμφωνα με τον συναγωνιστή του Νίκο Καρβούνη, τα τελευταία λόγια του ποιητή ήταν: «Περίμενα πολλές τιμές από τούτον τον πόλεμο, αλλά όχι και την τιμή να θυσιάσω τη ζωή μου, για την Ελλάδα».

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Διεύθυνση: Λόφος Δρίσκου

  • Στο Μπιζάνι και 100 μέτρα περίπου από την εθνική οδό υψώνεται και παρατηρεί αντίκρυ προς το λόφο της θυσίας των Μπιζανομάχων το μνημείο των Μπιζανομάχων σαν μικρό αντίδωρο ημών των νεωτέρων στη μεγάλη θυσία τόσων ανθρώπων από όλα τα μέρη της Ελλάδος και του κόσμου.

    Το μνημείο, το τρόπαιο αυτό της νίκης ανεγέρθη το 1961-1962. Φιλοτεχνήθηκε από τον καλλιτέχνη Λ. Λαμέρα. Στη βόρεια πλευρά του απεικονίζει χαρακτηριστικές σκηνές- σταθμούς από όλη τη διάρκεια της ελληνικής ιστορίας και ιδιαίτερα αυτής που σχετίζεται με την ιστορία της Ηπείρου, έντονες και χαρακτηριστικές που είναι: Καράβι από την ναυμαχία της Σαλαμίνας, ο χορός του Ζαλόγγου, οι μαχητές του Μπιζανίου, οι μαχητές του 1940, αλλά και πρόσωπα σχετιζόμενα με την ιστορία της Ηπείρου όπως ο Πύρρος, ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Βενιζέλος, ο Κωνσταντίνος.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Διεύθυνση: Μπιζάνι Ιωαννίνων

    ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

  • Πρόκειται για απόρθητα φρούρια των Τούρκων που βρίσκονται στην κορυφή του λόφου του Μπιζανίου. Κατασκευάστηκαν υπό την εποπτεία του Γερμανού στρατάρχη Γκόλτς (VON DER GOLTZ) κατά τα έτη 1909-1912 αλλά και κατά τη διάρκεια του πολέμου.

    Προφανώς οι Τούρκοι ανέμεναν τον πόλεμο αυτό και είχαν λάβει τα μέτρα τους. Το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένα τα οχυρά είναι το μπετόν –αρμέ. Είναι σε ημικυκλική τροχιά.

    Είναι δε αθέατα από την πλευρά που πρόκειται να δεχθούν επίθεση, εκτός από το στόμιο των πυροβόλων που ήταν ορατό. Ο πυροβολητής είναι καλυμμένος και μόνο όταν πρόκειται να σκοπεύσει βγάζει το κεφάλι του. Τα οχυρά βλέπουν και έχουν στραμμένα τα κανόνια προς τη νότια πλευρά, γιατί από εκεί περιμένουν επίθεση αλλά και μερικά προς ανατολάς.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Διεύθυνση: Λόφος Μπιζανίου

    ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

  • Το κτίριο που στεγάζει το Δημαρχείο των Ιωαννίνων χτίστηκε το 1938 για να στεγάσει το τοπικό υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας. Στη μακρά ιστορία του κτιρίου, χρησιμοποιήθηκε περιστασιακά ως στέγαση από δημόσιες προσωπικότητες, ως επιστημονική λέσχη και περιοχή της Βιβλιοθήκης Ζωσιμαίων, που τελικά παραχώρησε στον Δήμο Ιωαννίνων. Είναι το έργο του μεγάλου αρχιτέκτονα Αριστοτέλη Ζάχου.

  • Η Στοά κτίστηκε μετά τον εμπρησμό των Ιωαννίνων το 1869, κατά τον οποίο καταστράφηκε το μεγαλύτερο μέρος της παλιάς Γιαννιώτικης αγοράς.

    Τα μαγαζιά που στεγάζονταν στο εσωτερικό της ήταν κτισμένα με πέτρα και έφεραν καμαρωτές πόρτες από χοντρά σιδερένια πορτόφυλλα, μεγάλα παράθυρα και υπόγειες αποθήκες.

    Οι όροφοι ήταν λιθόκτιστοι ή από τσατμά (ξύλινη επένδυση με ασβεστοκονίαμα). Σε αυτούς κατοικούσαν συνήθως οι οικογένειες των καταστηματαρχών ή οι υπάλληλοι. Η στοά κοσμείται με ωραία πέτρινα ανάγλυφα. Δεν είναι κτισμένη σε ευθεία γραμμή (η μοναδική) και ανάμεσα από παλιά μαγαζιά βγάζει στην Κάνιγγος. Στη μέση περίπου και αριστερά υπάρχει το πηγάδι της.
    Σήμερα στεγάζει κατά κύριο λόγο καταστήματα διασκέδασης και εστίασης.

  • Η Καπλάνειος Σχολή κτίστηκε το 1926 και συγκαταλέγεται στα άριστα δείγματα της νεοβυζαντινής τεχνοτροπίας. Δημιουργός της ο Περικλής Μελίρρυτος στην εποχή της ωριμότητάς του. Το σχολικό συγκρότημα φέρει το όνομα του εθνικού ευεργέτη Ζώη Καπλάνη(1736-1806). Σήμερα στο κτίριο στεγάζονται δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.

  • Το Τζαμί του Βελή-πασά ή Τσιεκούρ-τζαμί βρίσκεται στη νότια πλευρά του λόφου των Λιθαριτσίων, στον μέσο περίπου μεγάλης ακάλυπτης έκτασης που διαμορφώνεται από τις νοτιοανατολικές παρυφές του λόφου και από τις ανατολικές υπώρειες του κεντρικού υψιπέδου της «άνω πόλης».

    Νότια και ανατολικά της έκτασης αυτής αναπτύσσονταν οι συνοικίες Τσιεκούρ και Πλιθοκοπιό. Μαζί με τον Μενδρεσέ (ιεροδιδασκαλείο) που είναι κτισμένος στα βόρειά του, αποτέλεσαν αναπόσπαστα καθιδρύματα του σεραγιού, που έκτισε παραπλεύρως ο Αλή Πασάς για το γιο του Βελή. Το Τζαμί αποτελείται από μία μεγάλη, τετράγωνη, θολοσκέπαστη αίθουσα, στα δυτικά της οποίας αναπτύσσεται κλειστό προστώο το οποίο φαίνεται ότι κλείσθηκε εκ των υστέρων, ενώ υπάρχουν ενδείξεις ότι αρχικά ήταν ανοικτό.

    Μετά την απελευθέρωση αποτέλεσε κτίριο στρατωνισμού, παραχωρήθηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού, και στην συνέχεια το Τζαμί μαζί με τα κτίρια συνοδείας (Μενδρεσές και Μαγειρεία) παραχωρήθηκαν, με απόφαση του Υπουργείου, στον Δήμο Ιωαννιτών. Ο Μενδρεσές (ιεροδιδασκαλείο) βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το Τζαμί του Βελή–πασά.

    Στο Μενδρεσέ, τον οποίο έκτισε Αλή Πασάς (τέλη 18ου αι.) στην προσπάθειά του να ολοκληρώσει ένα θρησκευτικό κέντρο δίπλα από το παρακείμενο σεράι του γιου του, Βελή, διέμεναν οι σπουδαστές που διδάσκονταν θεολογία και φιλοσοφία. Ήταν ανώτερο σχολείο σε αντίθεση με τα μεχτέπ, δηλαδή σχολεία κατώτερης βαθμίδας. Στον Μενδρεσέ του Βελή-πασά στεγάζεται σήμερα το Μουσείο της Εθνικής Αντίστασης.

  • Το Τζαμί του Καλουτσιάνη βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της ομώνυμης συνοικίας της πόλης. Σύμφωνα με την επιγραφή του τοίχου (άγνωστη ημερομηνία), το τζαμί χτίστηκε το 1740 από τον Χατσί Μεχμέτ πασά, βαλί (κυβερνήτη) των Ιωαννίνων, στη θέση ενός μετζί (οθωμανικός ναός χωρίς μιναρές).

    Σύμφωνα με τους μελετητές, το τζαμί πήρε το όνομά του από το ξέσπασμα του επαναστατικού κινήματος του Διονυσίου Φιλοσόφου τον Σεπτέμβριο του 1611, το οποίο επικεντρώθηκε εδώ. Το όνομα προέρχεται από τις τουρκικές λέξεις που σημαίνουν αίμα και βρύση (Cesme = tap, kan = αίμα). Με αυτό τον τρόπο μαρτυρεί την τραγική για τον χριστιανικό πληθυσμό των Ιωαννίνων, που τελειώνει το κίνημα του Σκυλοσουφού.

    Ως συνήθως, το τζαμί έδωσε το όνομά του στη γύρω περιοχή, η οποία με την πάροδο του χρόνου έγινε Καλούτσι (ασμί) – Καλουτσιιανή. Ο τύπος αναφέρεται στα έγγραφα του 1874 και του 1878 και αναφέρεται από τον Paisius (1690), τον E. Çelebi (17ος αι.) Και τον Ι. Λαμπρίδη (1886). Μέχρι την απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων, το 1913, το τζαμί χρησίμευε ως μουσουλμανικό τζαμί. Μετά την απελευθέρωση, ήρθε ως ανταλλάξιμο με την κυριότητα της Εθνικής Τράπεζας, στέγασε για λίγο το σταθμό των λεωφορείων και στη συνέχεια να πωληθεί σε ιδιώτες. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η απαλλοτρίωση από το Υπουργείο Πολιτισμού και δρομολογήθηκε μια σειρά έργων για τη βελτίωση της εικόνας του μνημείου και την απομάκρυνση των ανεπτυγμένων κατασκευών που έχουν συσσωρευτεί στο κτίριο από τη μακρά, ασυμβίβαστη με το τζαμί χρήση.

  • Το Μέγαρο Σουφαρήδων (ιππέων) – «Σουφαρί Σαράϊ» κτίσθηκε εντός μεταξύ των ετών 1815 και 1820 από τον Αλή Πασά μαζί με τα τείχη του Κάστρου. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κτίρια στρατωνισμού της περιόδου. Το εντυπωσιακών διαστάσεων κτίριο βρίσκεται απέναντι από το Τουρκικό Λουτρό, έξω από τη βορειοανατολική Ακρόπολη του Κάστρου.

    Στέγαζε τη Σχολή Ιππικού του Αλή. Είναι διώροφο, λιθόκτιστο, ορθογώνιας κάτοψης. Το ισόγειο διαμορφώνεται σε τέσσερις επιμήκεις χώρους, που χωρίζονται μεταξύ τους με πεσσούς και τοξοστοιχίες. Στο κτίριο έχουν γίνει εκτεταμένες εργασίες στερέωσης και αποκατάστασης. Σήμερα στεγάζει τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (Γ.Α.Κ.) παράρτημα Ιωαννίνων.

  • Βρίσκεται στο κεντρικότερο σημείο της πόλης και αποτελεί ένα επιτυχές μείγμα νεοκλασικού, μεσογειακού και ανατολίτικου ρυθμού με χαρακτηριστικές κρήνες να καλύπτουν τις τέσσερις πλευρές του. Ο Οσμάν Πασάς ο Κούρδος, βαλής και γενικός διοικητής Ηπείρου και Νοτίας Αλβανίας από το 1897 έως το 1905, θέλοντας να γιορτάσει το Ιωβηλαίο του Σουλτάνου Αβδούλ Χαμήτ Χάν αποφάσισε να αναγείρει αναμνηστικό πύργο επιστρατεύοντας για αυτό το σκοπό τον αρχιτέκτονα Περικλή Μελίρρυτο ο οποίος χρησιμοποίησε για την κατασκευή κτίστες και λιθοξόους της Κόνιτσας, της Καστάνιανης και της Βούρμπιανης. Στήθηκε σε ελάχιστο χρόνο στο κέντρο της κάτω πλατείας και όχι στη θέση που βρίσκεται σήμερα.

    Το καλοκαίρι του 1922 κατά την διάρκεια παρέλασης για τον εορτασμό της νίκης των συμμάχων στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο αποξηλώθηκε το κιγκλίδωμα του ωρολογίου με αποτέλεσμα ο τότε γενικός διοικητής Ηπείρου Αριστείδης Στεργιάδης να απαιτήσει από τον Δήμαρχο Ιωαννίνων Γ.Ιωαννίδη να μεταφερθεί σε άλλη θέση. Επί δημαρχίας Βασιλείου Πυρσινέλλα το 1925 πραγματοποιήθηκε η αναστήλωση με αντικατάσταση του σπασμένου κώδωνα.

  • Βορειοδυτικά του τζαμιού, βρίσκεται το μνημείο που φιλοξενεί τους τάφους του Αλή πασά και μιας από τις συζύγους του.

    Πρόκειται για μνημείο ορθογώνιας κάτοψης, που είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα. Στο πρώτο βρίσκονται οι τάφοι. Αναμφίβολα, η αρχική κατασκευή του τάφου, όπου βρισκόταν το ακέφαλο σώμα του Αλή, ήταν ιδιαίτερα μεγαλόπρεπη και εντυπωσιακή. Το υπάρχον σιδερένιο κιγκλίδωμα , αποτελεί απομίμηση του αυθεντικού σφυρήλατου κιγκλιδώματος, που σώζονταν ως το 1940 περίπου.

  • Βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, κτισμένο από την οικογένεια Καππά στις αρχές του 20ου αιώνα και είναι το μοναδικό από τα ιδιωτικά κτίρια του Περικλή Μελίρυττου που σώζεται σήμερα. Ο μεσογειακός χαρακτήρας του οφείλεται στα ελαφρότερα στοιχεία του. Ο σημερινός ιδιοκτήτης ο διακεκριμένος γιατρός Δημήτριος Παρλαπάς διατήρησε τον αυθεντικό εσωτερικό διάκοσμο και τη αρχική του επίπλωση. Τέλος το χαρούμενο αυτό κτίριο έχει χαρακτηριστεί ως διατηρητέο αρχιτεκτονικό μνημείο και έργο τέχνης.

  • Είναι ένα από τα πολλά κτίσματα εβραϊκής ιδιοκτησίας που σώζονται. Κτίστηκε το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα από τον Δαβιτζών Λεβή, που ήταν στρατιωτικός χειρουργός. Το κτίριο στέγασε για πολλά χρόνια ιδιωτικό εκπαιδευτήριο και γι’αυτό είναι γνωστό με το όνομα ‘’Λύκειο’’.

  • Το κομψό αυτό μέγαρο είναι γνωστό στους Γιαννιώτες ως η ‘‘παλαιά Εμπορική Σχολή’’. Είναι ένα περίοπτο και πολύ ενδιαφέρον κτίριο με έντονα νεοκλασικά γνωρίσματα. αλλά και με φανερή τη γαλλική επίδραση.

    Κτίστηκε στη δεκαετία του 1870 ως κατοικία του βαλή του βιλαετίου των Ιωαννίνων. Πρόκειται για όμορφο οικοδόμημα με εντυπωσιακό αέτωμα, μεγάλο εξώστη στην πίσω πλευρά του, κορνιζώματα στα παράθυρα και συμπαγή περίτεχνα κιγκλιδώματα.

    Το κτίριο αυτό, που το περιέβαλε πλούσιος και εκτεταμμένος κήπος, ήταν γνωστό για πολλά χρόνια ως το ‘’κονάκι του Πασά’’. Σε αυτό μετά την απελευθέρωση φιλοξενήθηκε ο τότε διάδοχος και μετέπειτα βασιλιάς της Ελλάδας Γεώργιος ο Β’. Ακόμη στο μέγαρο στεγάστηκε το 1918-1923 το Αγγλικό Γενικό Προξενείο, που λειτούργησε με Πρόξενο και Υποπρόξενο τους φιλέλληνες Χώουλ και Κρίϊβς.

    Αυτοί, μαζί με τον Κωνσταντίνο Μελά(1874-1953), που ήταν αξιωματικός του Ρωσσικού στρατού(μάλιστα, το 1897 κατέλαβε τη Μυτιλήνη) και τον καθηγητή Αθανάσιο Λευκαδίτη ήταν και οι ιδρυτές του προσκοπισμού στα Γιάννινα.
    Σήμερα στεγάζεται το (ΚΛΑΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ).

  • Στις 17 Φεβρουαρίου 1902 τέθηκε ο θεμέλιος λίθος στον οποίο χαράχτηκε η επιγραφή: <<ΕΥΑΝΔΡΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ ΠΑΙΔΕΣ ΤΟΙΣ ΕΥΕΡΓΕΤΑΙΣ ΖΩΣΙΜΑΔΑΙΣ ΑΙΕΝ ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΣ ΤΟΝΔΕ ΘΕΜΕΛΙΟΝ ΛΙΘΟΝ ΤΗΣ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΤΕΘΕΝΤΟ ΕΤΕΙ ΣΩΤΗΡΙΩ 1902 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 17 ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ Π.ΜΕΛΙΡΡΥΤΟΣ>>.

    Μετά από πολλές περιπέτειες και δυστυχώς κομματικές διαμάχες, οι εργασίες ανέγερσης τελείωσαν και στις 14 Φεβρουαρίου 1905 η νέα Ζωσιμαία Σχολή ήταν πλέον γεγονός λαμπρός αρχιτέκτονας Περικλής Μελίρρυτος ενσυνείδητα αντέγραψε την πρόσοψη που ο χριστιανός Χάνσεν είχε, ήδη, σχεδιάσει για το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο των Αθηνών από το 1941. Και αυτό για να καταδείξει ότι η ιστορική Ζωσιμαία Σχολή των Ιωαννίνων ήταν ίδρυμα Πανεπιστημιακού επιπέδου.

    Το νέο διδακτήριο περιλάμβανε οχτώ αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα τελετών, δυο γραφεία, βιβλιοθήκη, αμφιθέατρο φυσικής και χημείας, τρία εργαστήρια και μουσείο. Όμως, όπως επεσήμανε αργότερα ο επιφανής γυμνασιάρχης Χρήστος Σούλης, υστερούσε σε χώρους υγιεινής, σε προσανατολισμό και σε αριθμό αιθουσών που ήταν ανεπαρκής για να στεγάσουν τους υπερεπτακοσίους μαθητές.

    Παρόλα αυτά το αρχαιοπρεπές, περίοπτο και επιβλητικό αυτό κτίριο είναι από τα ωραιότερα νεοκλασικά μνημεία των Ιωαννίνων και τα επιμέρους αρχιτεκτονικά του στοιχεία είναι εξόχως ενδιαφέροντα.

    Ο βομβαρδισμός του 1940 του προξένησε σημαντικές καταστροφές και το κατέστησε ακατάλληλο για χρήση. Η σχετική αποκατάστασή του τελείωσε το 1956, πλην όμως, ήδη από το 1940, η Ζωσιμαία άρχισε να περιφέρεται, δίκην πρόσφυγα, σε άλλα κτίρια (οικία Λιάμπεη και Ρουμανικό Σχολείο). Μόλις το 1957 απέκτησε νέα στέγη, το τέταρτο διδακτήριο στη οδό Βαλαωρίτου.

    Το ιστορικό κτίριο εξακολουθεί και σήμερα να στεγάζει σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης.

  • Το Νεοκλασικό κτίριο, έργο του Περικλή Μελίρρυτου και ίσως το πρώτο χρονικά από της εγκατάστασής του στα Γιάννινα. Η Σχολή αναγέρθηκε με δαπάνη της εκ Ζαγορίου ευεργέτιδας Αγγελικής Παπάζογλου. Η Παπαζόγλειος Υφαντική Σχολή σήμερα δεν λειτουργεί και το κτίριο της εξυπηρετεί διδακτικές ανάγκες της πόλης. Το μέγαρο είναι χαρακτηρισμένο ως διατηρητέο ιστορικό μνημείο.

  • Το σεμνό, διακριτικό και ήρεμο νεοκλασικό κτίριο που βρίσκεται στον Κουραμπά, δίπλα στο Ξενία, είναι έργο του Σιγισμόνδου ΜινέΪκο.

    Όταν το 1885 τοποθετήθηκε βαλής του σαντζακιού Ηπείρου και Αλβανίας ο Χιβζή Πασάς, γιαννιώτης στην καταγωγή, που άφησε εποχή για τον αδέκαστο χαρακτήρα και τα φιλάνθρωπα αισθήματά του, διαπίστωσε την έλλειψη σοβαρής ιατρικής περίθαλψης στην περιοχή.

    Κάλεσε τότε τον Πολωνό αρχιτέκτονα και νομομηχανικό του Βιλαετιού, και του ανέθεσε να συντάξει τα σχέδια νοσοκομειακού συγκροτήματος που θα περιλάμβανε τα εξής τμήματα: παθολογικό, χειρουργικό, γυναικολογικό, αφροδισίων νοσημάτων, αναρρωτήριο και άλλους βοηθητικούς χώρους.

    Όλα τα κτίρια τελείωσαν μέσα σε δύο χρόνια, το 1894, και διέθεταν πλήρη εξοπλισμό. Η Υψηλή Πύλη για το επίτευγμα αυτό απένειμε ειδικό παράσημο στο Μινέϊκο. Σήμερα στεγάζεται η Φιλαρμονική και το Τμήμα Παραδοσιακών Χορών Δήμου Ιωαννιτών.

  • Παλιό αρχοντόσπιτο κτισμένο στα τέλη του 18ου αιώνα, είναι το μόνο που σώθηκε από τη πυρκαγιά του 1820, χάρη στους εκτεταμένους αμπελώνες που το περιέβαλαν. Επί Τουρκοκρατίας ανήκε στην οικογένεια του Χουσεΐν-Μπέη. Η ονομασία ‘Σπίτι του Δεσπότη’ οφείλεται στο ότι ήταν για σημαντικό χρονικό διάστημα η έδρα του Μητροπολίτη Ιωαννίνων. Το αρχοντόσπιτο αυτό είναι κλασσικό στο είδος του. Θεωρείται αριστούργημα της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής.

  • Το κτήριο ανεγέρθη πιθανώς από τον Αλή Πασά κατά τα έτη 1815-1820. Είναι ένα από τα σημαντικότερα σωζόμενα κτήρια στο χώρο της νοτιοανατολικής ακρόπολης (Ιτς Καλέ) του Κάστρου και αποτελούσε μία από τις εστίες του οθωμανικού οχυρωματικού συγκροτήματος.

    Το κτήριο είναι ισόγειο, λιθόκτιστο, ορθογώνιας κάτοψης και καλύπτεται από θολωτή στέγη με τις χαρακτηριστικές καμινάδες μιας Εστίας. Ο εσωτερικός χώρος διαιρείται με ογκώδεις πεσσούς και τοξοστοιχία σε δύο επιμήκεις χώρους. Στο πάχος της βόρειας τοιχοποιίας εντοπίζεται σύστημα μικρής δεξαμενής, η οποία αποτελούσε μέρος μιας μεγαλύτερης, που επεκτείνεται στην ίδια πλευρά. Η δεξαμενή και οι βρύσες, που υπήρχαν στο εσωτερικό των «Μαγειρείων» εξυπηρετούσαν τις ανάγκες της παρασκευής του φαγητού. Για τον φωτισμό του χώρου υπήρχαν μακρόστενα παράθυρα.

    Τα «Μαγειρεία» είχαν δεχθεί μικρής έκτασης μεταγενέστερες επεμβάσεις από τον τουρκικό και τον ελληνικό στρατό χωρίς να αλλοιώσουν την αρχική μορφή του. Στο κτήριο έχουν γίνει εργασίες στερέωσης και συνολικής αποκατάστασης. Σήμερα στεγάζει το αναψυκτήριο του αρχαιολογικού χώρου της εσωτερικής ακρόπολης.

  • Από τα πιο όμορφα μεγαλοαστικά σπίτια των Ιωαννίνων με νεοκλασικά αρχιτεκτονικά στοιχεία. Η συμμετοχή αρχιτέκτονα στο σχεδιασμό του κτιρίου είναι προφανής και το όνομά του δεν διασώθηκε. Ιστορική ήταν η οικογένεια των κτητόρων. Εθνικός αγωνιστής ήταν ο δικηγόρος Γεώργιος Τζαβέλλας. Η κόρη του Ισμήνη χάρισε το σπίτι της στο Δήμο με ολόκληρη τη μεγάλη αξίας οικοσκεύη, ώστε να γίνει μουσείο γιαννιώτικης παραδοσιακής κατοικίας.

  • Σ’αυτό το σπίτι με τα έντονα στοιχεία της αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής που συνδυάζονται αρμονικά με την τοπική παράδοση, έζησε πενήντα χρόνια ο πρωτομάστορας της Εταιρίας Ηπειρωτικών Μελετών, Κωνσταντίνος Φρόντζος (1904-1986), ο οποίος ανέλαβε το σχεδιασμό του κτιρίου.

    Το κτίριο κτίστηκε το 1938 και κληροδοτήθηκε στην Εταιρία Ηπειρωτικών Μελετών για να στεγαστεί το Λαογραφικό Μουσείο.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Μιχαήλ Αγγέλου 42, Τ.Κ. 45444 Ιωάννινα

    Tηλ. 2651023566,

    Fax: 26510 20515

    email:laofrontzos@gmail.com

  • Είναι το μεγαλύτερο, αντιπροσωπευτικότερο και διασημότερο από τα σωζόμενα αρχοντόσπιτα της πόλης. Έχει όλα τα τυπικά στοιχεία του τουρκο-γιαννιώτικου ρυθμού και θεωρείται άριστο υπόδειγμα της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Το αρχοντικό τελείωσε στις 18 Μαΐου 1844 και κτίστηκε πάνω στα ίχνη του προϋπάρχοντος κτιρίου που αποτεφρώθηκε στην πυρκαγιά του 1820. Στην οικία έχουν φιλοξενηθεί κατά την απελευθέρωση των Ιωαννίνων το 1913 ο πρίγκηπας και μετέπειτα βασιλιάς Γεώργιος ο Β’, ο διάδοχος Κωνσταντίνος αλλά και ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος. Σήμερα το ιστορικό μνημείο ανήκει στο Υπουργείο Πολιτισμού.

  • Το αρχοντικό του Πυρσινέλλα – της οικογένειας Μακρή είναι ορθότερο – κτίστηκε μεταξύ 1830 και 1840 στα ερείπια της κατεστραμμένης από την πυρκαγιά του 1820 προγενέστερης οικίας. Στην αρχική του μορφή περιβάλλονταν από ψηλούς, πέτρινους, τοίχους όπως όλα τα αρχοντόσπιτα των Ιωαννίνων. Το ιστορικό και καλλιτεχνικό αυτό διατηρητέο μνημείο, ανήκε στην οικογένεια Μακρή, παλαιών αρχόντων. Γενάρχης της επιφανούς οικογένειας είναι ο Διδάσκαλος του Γένους Βησσαρίων Μακρής (1635-1699).

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Διεύθυνση: Πεζόδρομος Παπάζογλου

  • Ο ναός του Αγίου Νικολάου Κοπάνων, βρίσκεται βόρεια από την πόλη των Ιωαννίνων, κοντά στη Λιμνοπούλα, στην βόρεια έξοδο της πόλης, στο δρόμο για το Πέραμα. Στην περιοχή αυτή παλαιά συνήθιζαν οι γυναίκες να πλένουν τα ρούχα και κοπανούσαν τις βελέντζες στο νερό, για αυτό και ο ναός πήρε την προσωνυμία των Κοπάνων.

    Σύμφωνα με την παράδοση ο ναός υπήρχε πριν το κίνημα του Διονυσίου του Φιλοσόφου, πυρπολήθηκε στα 1820 κατά τις επιχειρήσεις του Χουρσίτ εναντίον του Αλή-πασά και έμεινε ερειπωμένος μέχρι την ανοικοδόμησή του το 1843. Όπως μαρτυρεί εγχάρακτη επιγραφή σε πλάκα εντοιχισμένη αριστερά της νότιας θύρας εισόδου, κτήτορας του ναού υπήρξε ο Νούσιας Χρυσός, πρωτομάστορας της συντεχνίας των τακιαντζήδων, των τεχνιτών που κατασκεύαζαν φέσια και γενικότερα εξωτερικά εξαρτήματα ενδυμασιών. Ο ναός έχει συνδεθεί τόσο με θρύλους, όσο και με δραματικά ιστορικά γεγονότα της πόλης. Σύμφωνα με την παράδοση εδώ φυλακίστηκαν η κυρά Φροσύνη μαζί με τις δεκαεπτά αρχόντισσες των Ιωαννίνων, προτού τις πνίξουν στη λίμνη.

    Ο περίβολος του ναού αποτέλεσε τον τόπο στρατοπέδευσης των Σουλιωτών υπό το Νότη Μπότσαρη, την περίοδο που συμπολεμούσαν μαζί με τις δυνάμεις του Σουλτάνου εναντίον του Αλή-πασά, το 1820. Λίγο πριν την απελευθέρωση της πόλης το 1912 στο ναό του Αγίου Νικολάου συγκεντρωνόταν οπλισμός μέσω της λίμνης. Λέγεται μάλιστα ότι τον οπλισμό μετέφεραν τομαράδες, που τον τύλιγαν σε τομάρια ζώων. Ο γυναικωνίτης του ναού με το πρόσχημα της επισκευής της στέγης, είχε μεταβληθεί σε πραγματικό οπλοστάσιο, επενδεδυμένο με ξυλεία. Αξιοπρόσεκτο είναι το ξυλόγλυπτο τέμπλο του ναού, που φέρει εικόνες σύγχρονες περίπου με την τοιχογράφηση του εσωτερικού. Η δεσποτική εικόνα των Τριών Ιεραρχών, αποτελεί έργο του γιαννιώτη ζωγράφου Θεοδοσίου. Από τα κειμήλια του ναού αξίζει να αναφερθεί ιδιαίτερα μία αργυρή λειψανοθήκη που κατασκευάσθηκε το 1784 από τον Καλαρρυτινό αργυροχόο Νικόλαο Ποντίκη. Σήμερα λειτουργεί ως ενοριακός και κοιμητηριακός ναός της πόλης των Ιωαννίνων.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Ιερά Μητρόπολη Ιωαννίνων

    Διεύθυνση: Πατριάρχου Ιωακείμ Γ’, 10, Τ.Κ 45 221 Γιάννινα Τ.Θ. 1130

    Τηλέφωνο: 2651025949

  • Στο κέντρο του Ιτς Καλέ και σε επαφή με το ναό των Αγίων Αναργύρων, βρίσκεται το κτίριο που είναι γνωστό από την προφορική παράδοση ως «Θησαυροφυλάκιο». Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό κτίσμα που πιθανότατα ανήκε στο ευρύτερο συγκρότημα του σεραγιού του Αλή πασά, λείψανα του οποίου βρέθηκαν σε απόσταση πολύ κοντινή, στα νότια του κτιρίου.

    Στο δυτικό άκρο της νότιας πλευράς , υπάρχει θολωτό άνοιγμα που πιθανότατα οδηγούσε στον διπλανό, θολωτό χώρο, ο οποίος μεταγενέστερα διαμορφώθηκε στον σημερινό ναό των Αγίων Αναργύρων. Το κτίριο αναστηλώθηκε από την 8η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, κατά την διάρκεια των ετών 1989-1990 και έκτοτε φιλοξενείται στον χώρο μια μόνιμη έκθεση αργυροχοΐας.

    Η έκθεση περιλαμβάνει δύο κυρίως συλλογές αντικειμένων, που αποτελούν δωρεές του αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνα (1873-1956) και του Κωνσταντίνου Ιωαννίδη (γνωστής οικογένειας αργυροχόων, 1907- 1965). Πρόσφατα, εμπλουτίστηκε με πολύτιμα κοσμήματα, δωρεά της Τιτίκας Βελλή – Δογορίτη (1925-2007). Την έκθεση συμπληρώνει η αναπαράσταση ενός εργαστηρίου αργυροχοΐας, που συγκροτήθηκε με την βοήθεια του Σωματίου ασημουργών Ιωαννίνων, η «Γιαννιώτικη τέχνη».

    Η έκθεση του «Θησαυροφυλακίου» σχετίζεται με την τέχνη της αργυροχοϊας, η οποία γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη στα Γιάννινα , κυρίως κατά τη μεταβυζαντινή περίοδο. Τα ηπειρώτικα εργαστήρια αργυροχοϊας έδωσαν σπουδαία έργα, κοσμικά (κοσμήματα, οικιακά σκεύη, όπλα κ.α) και εκκλησιαστικά (σταυροί ευλογίας, λειψανοθήκες, δισκοπότηρα κ.α). Ο επισκέπτης της έκθεσης, αντλεί σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο άσκησης της τέχνης, καθώς και τις πιο χαρακτηριστικές τεχνικές δημιουργίας (έκτυπη, συρματερή, χυτή, σμάλτα κ.α).

  • Το 1879 ο Ρασήμ Πασάς θεμελίωσε το κτίριο στο οποίο σήμερα στεγάζεται η VIII Mεραρχία, στη θέση που βρισκόταν άλλοτε το ανάκτορο του Μουχτάρ. Στο ιστορικό αυτό κτίριο, που ήταν γνωστό ως “Κονάκι”, πάρθηκαν οι τελευταίες αποφάσεις για την χωρίς όρους παράδοση της πόλης στον ελληνικό στρατό, στις 20 Φεβρουαρίου του 1912.

  • Είναι ένα από τα επιτυχέστερα έργα του Μελίρρυτου. Πρόκειται για συμμετρικό διώροφο κτίριο με νεοκλασικά στοιχεία που αποτελεί κόσμημα για την πόλη. Το κτίριο αναγέρθηκε το 1905 από τον προοδευτικό πασά των Ιωαννίνων Οσμάν, τον Κούρδο. Στο μέγαρο αυτό, στεγάστηκε το πρώτο οθωμανικό Παρθεναγωγείο, (Μέση Αστική Σχολή Θηλέων),ενώ δίπλα του λειτουργούσε ήδη κατώτερο τουρκικό δημοτικό σχολείο.

Φυσικό περιβάλλον

  • Καλωσόρισες σε ένα φαράγγι, που έχει καταγραφεί στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες! Το φαράγγι του Βίκου, μήκους 24 χιλιομέτρων, είναι ένα από τα μεγαλύτερα, βαθύτερα και εντυπωσιακότερα φαράγγια στον κόσμο. Με μεγάλη ποικιλία και εναλλαγή διαφορετικών οικοσυστημάτων, αποτελεί μια πανδαισία χλωρίδας και πανίδας, ένα από τα λίγα εναπομείναντα καταφύγια άγριας ζωής στην Ευρώπη σε σχεδόν παρθένα κατάσταση με 133 είδη πουλιών και 24 θηλαστικών. Ναι, είναι πολύ πιθανό σε κάποιο βράχο παραδίπλα σου να σκαρφαλώνει ένα αρκουδάκι!

    Ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσει κάποιος το φαράγγι του Βίκου, είναι, να το διασχίσει μέσω ενός καλά σηματοδοτημένου μονοπατιού, σε μία διαδρομή απίστευτης ομορφιάς που διαρκεί έξι ώρες. Δοκίμασέ το!

    Χάνεται το μάτι στο χώρο και το χρόνο, ιδιαίτερα αν αναλογιστείς πως ό,τι βλέπεις, έχει δημιουργηθεί εδώ κι εκατομμύρια χρόνια. Τεκτονικά ρήγματα, φαράγγια, καταβόθρες, αλπικές λίμνες, υπολείμματα παγετώνων και μαζί πάνω από 1.800 είδη φυτών, τα 400 ενδημικά. Το φαράγγι του Βίκου είναι γεωπάρκο από το 2010 και τελεί υπό την προστασία της UNESCO.

  • Δεν είναι και λίγες οι επιλογές που έχετε για απόδραση από τα Ιωάννινα. Από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς είνατι, το Ζαγόρι, το Μέτσοβο, τα Τζουμέρκα και η Κόνιτσα. Δεκάδες παραδοσιακοί, πέτρινοι οικισμοί που διατηρούν την πολιτισμική τους ταυτότητα. Τους χωρίζουν, ποτάμια, πέτρινα γεφύρια, γεωλογικά σχήματα, η χαράδρα του Βίκου. Πεζοπορία στα αναρίθμητα μονοπάτια του Ζαγορίου, ορειβασία στον Σμόλικα και στη Δρακόλιμνη, αλλά και δραστηριότητες, όπως parapente, και εξορμήσεις για άγρια μανιτάρια. Και βέβαια ράφτινγκ στα ποτάμια, όχι μόνο του Ζαγορίου και πιο βόρεια της Κόνιτσας αλλά και των Τζουμέρκων.

    Στα Τζουμέρκα, που με την άγρια ομορφιά τους κερδίζουν το θαυμασμό όλο και περισσότερων επισκεπτών, στέκεσαι με δέος μπροστά στην επιβλητική βουνοκορφή της Στρογγούλας. Ξεχωριστός προορισμός είναι και το Μέτσοβο. Ένα παραδοσιακό βλαχοχώρι με πολλά ενδιαφέροντα, μουσεία, χιονοδρομικό κέντρο στα όρια του εθνικού πάρκου της Πίνδου με την πανέμορφη λίμνη στον δρυμό της Βάλια Κάλντα.

    Μια πόλη… πολλοί προορισμοί

    Mε επίκεντρο τα Γιάννινα, μπορεί κάποιος να συνδυάσει αυθημερόν εκδρομές σε βουνό ή θάλασσα. Να δει ιστορικά θρησκευτικά και μη μνημεία, να επιδοθεί σε αθλητικές δραστηριότητες να δει και να γευτεί της ομορφιές και τις γεύσεις της περιοχής, να ζήσει και να ενθουσιαστεί από τις εμπειρίες που θα αποκομίσει. Κοντά στις θεσπρωτικές ακτές και από κει στις ακτές της Πρέβεζας και των Ιονίων Νήσων, υπάρχει ένας προορισμός που θα μείνει αξέχαστος σε μικρούς και μεγάλους.

  • Δέκα λεπτά αρκούν για να ζήσεις μία εμπειρία ζωής στα Ιωάννινα, ένα μικρό ταξίδι στο χώρο, αλλά τεράστιο στο χρόνο. Τόσο διαρκεί το ταξίδι από τα Γιάννενα στο νησί της λίμνης με το μικρό, γραφικό οικισμό…

    Τα βουνά αγκαλιάζουν, θαρρείς, τη λίμνη και αυτή με τη σειρά της αγκαλιάζει το νησί. Ο ορίζοντας μεγαλώνει, νερό και ουρανός γίνονται ένα ενιαίο, απέραντο γαλάζιο. Η λίμνη σηματοδοτεί το πέρασμα σε μία άλλη μαγευτική εποχή και μας γεμίζει νοσταλγία. Από τη μία, τα Ιωάννινα με το επιβλητικό κάστρο τους και το Ασλάν τζαμί που ξεμακραίνουν και, από την άλλη, το κατάφυτο νησάκι που πλησιάζει. Ο χρόνος κυλάει ανάποδα…

  • «Βάλια Κάλντα», Βόρεια Πίνδος, 3χλμ από τη Βοβούσα, τοποθεσία Λάριανη, υψόμετρο 1.050 μ, χωρητικότητα 50 άτομα.

    Μαυροβούνι, τοποθεσία Κόκκινη Βρύση, υψόμετρο 1.950 μ, χωρητικότητα 29 άτομα.

    «Α. Βερτόδουλος», Μιτσικέλι, τοποθεσία Ασβός ή Βρύση, υψόμετρο 1.400 μ, χωρητικότητα 28 άτομα.

    «Δ. Γεωργούλης», Τύμφη, τοποθεσία Διάσελο Αστράκας, υψόμετρο 1.930 μ, χωρητικότητα 53 άτομα.

    Σμόλικας, τοποθεσία Νάνες, υψόμετρο 1.700 μέτρα, χωρητικότητα 20 άτομα.

    Γράμμος, τοποθεσία Αετομηλίτσα, υψόμετρο 1.400 μ.

    «Καταφύγιο Πραμάντων», Τζουμέρκα, τοποθεσία Ίσιωμα, υψόμετρο 1.300μ, χωρητικότητα 26 άτομα.

    «Καταφύγιο Μελισσουργών», Τζουμέρκα, τοποθεσία Αγκάθι, υψόμετρο 1.023μ, χωρητικότητα 25 άτομα.

  • Αεροπορικές Εταιρίες
    Aegean Airlines:26510 65206
    Ολυμπιακή: 26510 23120

    Αστυνομικά Τμήματα
    Αρίστη: 26530 41294
    Ιωαννίνων: 26510 26290
    Κόνιτσα: 26550 22202
    Μεγάλο Πάπιγκο: 26530  25673
    Μετσόβου: 26560 41233
    Mικρό Πάπιγκο: 26530 41294
    Πράμαντα: 26590 61205
    Τουριστικη Αστυνομια:26510 25673
    Τροχαία Ιωαννίνων 26510 26308
    Tσεπέλοβο: 26530 81201

    Δήμος Ιωαννίνων: 26510-79921
    Δήμος Μετσόβου: 26560 41207 – 41373
    Δήμος Aν. Zαγορίου 26560 31101 – 31109

    ΕΟΤ:26510 25086

    Επιθεώρηση Δασών Ηπείρου:26510-26482

    ΙΚΑ Ιωαννινων:26510-28494
    Ιερα Μητροπολις:26510-26379

    ΚΤΕΛ Ιωαννίνων: 26510 27442
    Αστικο ΚΤΕΛ: 26510 22239

    ΜΟΥΣΕΙΑ
    Αρχαιολογικο Μουσειο:26510 33357
    Αρχαιολογ. Χωρος Δωδωνης:    26530 51398
    Βυζαντινο Μουσειο:26510 25989
    Δημοτικη Πινακοθηκη:26510 75131
    Λαογραφικο Μουσειο:26510 25233
    Μουσειο Κερινων π. Βρελλη:    26510 92128
    Μουσειο Νησου:26510 81481
    Σπηλαιο Περαματος:26510 81521

    ΑΜΕΣΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
    Εθνικο Κεντρο Αμεσης Βοηθειας (ΕΚΑΒ) 166
    Εφημερευοντα Φαρμακεια:    26510-23333
    Nοσοκομείο Ιωαννίνων: 26510 99111 – 33461
    Νοσοκομειο Χατζηκωστα 26510 80111
    Κέντρο Υγείας Δελβινακίου 26570-22222
    Κέντρο Υγείας Μετσόβου: 26560-41111
    Κέντρο Υγείας Κόνιτσας: 26550-23111
    Κέντρο Υγείας Πραμάντας: 26590-61206
    Πυροσβεστική Ιωαννίνων:199

Πηγή :Με την ευγενική παραχώρηση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού www.visitgreece.gr ,Δήμος, Ιωαννιτών  , Βικιπαιδεια
φωτο :  http://www.travelioannina.com/index.php/el   

Σε Απόσταση 100 Μέτρα Από Την Πινακοθήκη Της Ηπείρου Σπουδών Στα Ιωάννινα, Το Kentrikon Προσφέρει Δωρεάν Wi-Fi Και Δωρεάν Ιδιωτικό Χώρο Στάθμευσης. Οι Επισκέπτες Μπορούν Να Απολαύσουν Το Εστιατόριο Του Ξενοδοχείου. Όλα Τα Δωμάτια Σε Αυτό Το Ξενοδοχείο Είναι Κλιματιζόμενο Και Εξοπλισμένο Με Τηλεόραση Επίπεδης Οθόνης Με Δορυφορικά Κανάλια. Κάθε Δωμάτιο Είναι Εξοπλισμένο Με Ιδιωτικό Μπάνιο. Για Την Άνεσή Σας, Θα Βρείτε ….Περισσότερα Εδώ

 

Στην καρδιά της παλιάς πόλης των Ιωαννίνων, το ξενοδοχείο Κάστρο προσφέρει στους επισκέπτες του την ευκαιρία να επισκεφθούν την ακρόπολη του Ιτς Καλέ, το Βυζαντινό και το Δημοτικό Μουσείο και φυσικά τη λίμνη Παμβώτιδα σε απόσταση λίγων ….περισσότερα εδώ

Ένας μοναδικός και φιλόξενος χώρος στο κέντρο της πόλης σας καλεί για να σας ταξιδέψει, με ιδιαίτερες γεύσεις από αγνά τοπικά υλικά, που θα απογειώσουν τον ουρανίσκο σας. «Τα… ξύδια» μας εκλπήσουν παντρεύοντας το παραδοσιακόμε το μοντέρνο και τους μεζέδεςμε τη gourmet κουζίνα.Επίσης, το απόλυτο φιλικό service θα σας αφήσει με τις καλύτερες εντυπώσεις...περισσότερα εδώ